راه اندازی یک سیستم تحت شبکه نسبت به سیستم های آنالوگ پیچیدگی های بیشتری دارد. نصب دستگاه NVR شاید در ابتدا سخت به نظر برسد اما چنانچه با منوهای دستگاه آشنایی داشته باشید به راحتی قابل انجام است. نصب دستگاه NVR در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل در این مطلب به ذکر نکات اصولی مشترک در نحوه نصب دستگاه NVR پرداخته ایم.

نکات مهم پیش از نصب دستگاه NVR

  1. دستگاه های NVR با تعداد کانال متفاوتی تولید می شوند. ممکن است تعداد کانال دستگاه NVR ای که خریده اید از تعداد دوربین های شما کمتر باشد در ایثن مواقع نیاز به تعویض دستگاه NVR نیست. این مشکل به راحتی با استفاده از یک سوئیچ شبکه قابل حل است. به وسیله سوئیچ شبکه می توان ابتدا تمامی دوربین ها را به سوئیچ و با یک کابل به دستگاه NVR متصل نمود.
  2. یکی از نکات مهمی که باید پیش از خرید دستگاه NVR به آن توجه نمائید این است که دستگاه های NVR برخلاف DVR ها معمولا از دوربین های هم برند خود پشتیبانی می کنند. به همین دلیل توصیه می شود سیستم مداربسته خود را به صورت یکجا از یک برند انتخاب نمائید. و یا اینکه قبل از خرید تحقیق کنید که دستگاه NVRای که انتخاب می کنید از کدامیک از برندهای دیگر پشتیبانی می کند.
  3. یکی از تکنولوژی های بکار رفته در دستگاه NVR، تکنولوژی POE است. دستگاه های NVR در تعدادی از کانال های خود از نوع POE هستند. در صورت POE بودن دستگاه NVR می توان دوربین های مداربسته را از طریق دستگاه NVR تغذیه نمود. در این صورت دگر نیاز ه کابل کشی جداگانه برای برق رسانی به دوربین ها نخواهد بود.
  4. یکی از ویژگی های دستگاه NVR پهنای باند ورودی آن است. هر دستگاه NVR ارای یک پهنای باند ورودی محدود است که بر روی بروشور یا برچسب اطلاعات دستگاه درج شده است. از طرفی هر کدام از دوربین ها با توجه به خصوصیاتشان مقداری از پهنای باند را اشغال می کنند. در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان پهنای باند ورودی دستگاه NVR با مجموع پهنای باند مصرفی دوربین ها مطابقت داشته باشد.
nvr

اقدامات لازم پیش از نصب دستگاه NVR

پیش از نصب دستگاه NVR ابتدا باید کار کابل کشی دوربین ها را تمام کرده باشید. اما چنانچه مایلید که دوربین های خود را از طریق POE تغذیه کنید باید آن را به خروجی POE دستگاه NVR متصل نمائید. در این صورت دیگر نیاز به کابل کشی برای دوربین ها نیست.چنانچه تعداد کانال دستگاه NVR از تعداد دوربین ها کمتر است از سوئیچ استفاده کنید.

برای مثال چنانچه دستگاه NVR شما 4 کاناله است و نیاز دارید که چهار دوربین دیگر به سیستم مداربسته خود اضافه نمائید باید یک سوئیچ 4 پورته خریداری نمائید. دقت کنید که کابل رفته از سوئیچ را باید به پورت شبکه دستگاه NVR متصل کنید که جدا از کانال های دستگاه است.

کابل های شبکه باید پس از مشخص شدن متراژ مورد نیاز، سوکت زده شوند. سوکت زدن کابل های شبکه نیاز به دقت بالا و تجهیزات مورد نیاز آن دارد و چنانچه به درستی انجام نشود سیستم دچار مشکل خواهد شد. در مطالب بعدی نحوه سوکت زدن کابل شبکه در دوربین مداربسته را توضیح خواهیم داد.

1.پس از انجام کابل کشی ها دستگاه را به برق متصل کرده و آن را روشن کنید.

2. پس از اتمام اتصالات فیزیکی و روشن کردن دستگاه باید به سراغ تنظیمات نرم افزاری دستگاه بروید. برای این کار ابتدا باید به سراغ منوی تنظیمات دستگاه بروید.

3. پس از اماده کردن کابل ها و نصب سوکت ها آنها را به ورودی شبکه دستگاه وصل کنید. دستگاه NVR ممکن است دارای یک یا چندین پورت شبکه باشد. چنانچه داری یک پورت باشد باید دوربین ها را از طریق سوئیچ به دستگاه متصل کنید. اما چنانچه دارای چندین پورت شبکه باشد می توان دوربین ها را مستقیم به پورت شبکه دستگاه وصل کرد

4. پس از باز کردن منو باید به دنبال شناسایی دوربین های موجود در شبکه باشید. اگر کار اتصال دوربین ها به درستی انجام شده باشد تمامی انها در دستگاه نمایش داده می شوند.

5. اما چنانچه دوربین یا دوربین هایی در دستگاه نمایش داده نشد، چند احتمال وجود دارد. کابل شبکه مشکل دارد، برق دوربین وصل نیست، مشکل از سوئیچ شبکه است و یا اینکه دوربین که متصل شده توسط دستگاه NVR پشتیبانی نمی شود.

6. پس از نصب دستگاه NVR و امکان مشاهده تصاویر، می توان سایر تنظیمات مورد دلخواه را فعال نمود. برای مثال تنظیمات مربوط به انواع قابلیت های تصویری مانند تشخیص حرکت دوربین مداربسته، تشخیص عبور از خط و …در پایان نکته مهم در ارتباط با رزولوشن ضبط تصاویر است زیرا ضبط تصاویر با رزولوشن های نسبتا بالا باعث افزایش حجم دیتای موجود شده که می تواند حجم زیادی از فضای ذخیره سازی را اشغال نماید.

نصب دوربین مداربسته

کسب اطلاعات در مورد نصب دوربین مداربسته و یا سایر هزینه های خدماتی مربوط به آن می تواند چالش برانگیز باشد. لذا برای برطرف نمودن این مشکل مشتریان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید دوربین مداربسته، استعلام قیمت نصب و …با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرند:

021-88500020
چقدر مفید بود؟ 🙂