انواع متفاوتی از دوربین های مداربسته در بازار وجود دارد. برای انتخاب بهترین دوربین مداربسته در این بازار متنوع، نکاتی وجود دارد که باید قبل از خرید دوربین مداربسته، به آنها توجه نمود. برای انتخاب دوربین مداربسته ابتدا بهتر است به طور کامل مشخص کنید چه سیستم مداربسته ای می تواند تمام نیازهای امنیتی و نظارتی شما را برطرف سازد؟ ……… در ادامه به بازگویی نکاتی می پردازیم که شما را انتخاب بهترین سیستم مداربسته کمک خواهد کرد:

انتخاب بر اساس نوع سیستم مداربسته

ابتدا باید ببینید چه نوع تکنولوژی از سیستم مداربسته متناسب با نیاز کاربری شماست. دوربین های مداربسته را از نظر نوع تکنولوژی به سه دسته زیر تقسیم می کنند:

  1. سیستم مداربسته آنالوگ: ابتدای ترین نوع سیستم مداربسته سیتم مداربسته آنالوگ است. این سیستم ها بسیار ارزان هستند. به دلیل کیفت تصویر پایین از رده خارج شده اند و دیگر تولید نمی شوند.
  2. سیستم مداربسته آنالوگ HD: از ارتقا تکنولوژی سیستم های آنالوگ قدیمی، نسل جدید این سیستم ها با نام آنالوگ HD به بازار آمد. این سیستم ها در حال حاضر از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار اند.
  3. سیستم مداربسته تحت شبکه: این دسته از دوربین ها بسیار گران قیمت و تخصصی هستند. از کیفیت تصویر بالایی برخورداراند و مناسب برای پروژه هایی با تعداد دوربین بالا هستند.

انتخاب برند دوربین

برند متفرقه: برندهای فیک یا متفرقه معمولا از پایین ترین قیمت برخورداراند. اما در صورتی که دچار مشکل یا نقص شوند به دلیل عدم داشتن گارانتی از شرکتی معتبر قابل پیگیری نخواهند بود. (برای اطلاعات به مطلب روش تشخیص دوربین متفرقه از دوربین اصلی مراجعه نمائید).

برند چینی: از جمله برندهای چینی با کیفیت در ایران می‌توان به داهوا و هایک ویژن اشاره نمود. این دو برند از نظر جهانی همواره در لیست 10 برند پرفروش قرار داشته‌اند. این برندها با توجه به کیفیتشان از قیمت معقولی برخورداراند و اکثر نیازهای مشتری را برطرف می‌سازند. این محصولات را می‌توانید از نمایندگی‌های رسمی و با گارانتی معتبر خریداری نمایید.

برند تایوانی: برندهای ویووتک و ژئوویژن در این دسته جای می گیرند و از نظر کیفیت تا حدودی برابر با برندهای چینی هستند. لازم به ذکر است که متاسفانه اغلب محصولات امنیتی متفرقه با نام اجناس کره ای و تایوانی به فروش می رسند لذا توصیه می شود قبل از خرید از اصل بودن این اجناس اطمینان حاصل کنید.

برند کره ای: از جمله برندهای کره ای می توان به سامسونگ اشاره کرد. دوربین های سامسونگ از کیفیت بالایی برخورداراند اما قیمت بسیار بالایی نیز دارند.

برند ژاپنی: شامل برندهای سونی و پاناسونیک است. این دوربین ها دارای کیفیت بالایی هستند اما به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در ایران و نداشتن گارانتی توصیه نمی شوند.

برند اروپایی و آمریکایی: برندهای بوش و اکسیس دارای بالاترین کیفیت هستند اما با توجه به قیمت بالایی آنها معمولا به صرفه نیستند.

انتخاب بر اساس کیفیت تصویر:

کیفیت تصویر یکی از عوامل بسیار مهم در هنگام انتخاب دوربین مداربسته است. دوربین های مداربسته با هر نوع تکنولوژی (آنالوگ HD یا تحت شبکه) در رزولوشن های متفاوتی تولید می شوند. رزولوشن دوربین ها بر اساس مگاپیکسل است. دوربین های مداربسته می توانند دارای رزولوشن 2، 3، 4، 5، 6، 8 و … باشند.

امروزه دوربین های مداربسته با کیفیت تصویر 12 مگاپیکسل نیز روانه بازار شده اند. انتخاب دوربین مداربسته بر اساس رزولشن بستگی به کاربری محیطی دارد که دوربین در آن نصب می شود. بدیهی است هرچه رزولوشن دوربین بیشتر باشد کیفیت بهتری داشته اما به نسبت از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود.

انتخاب بر اساس نوع لنز:

لنز ثابت (Fix): در این لنزها امکان زوم و بزرگنمایی تصویر وجود ندارد و تصاویر در فاصله ثابت و زاویه دید مشخصی نمایش داده می شوند. لنزهای ثابت معمولا با فاصله کانونی های 2، 4، 6، 8 و 12 میلی متر عرضه می شوند.

لنز متغیر (Varifocal): در این نوع لنز دوربین مداربسته می توان با تغییر فاصله کانونی در بازه مشخص در تصویر بر روی سوژه های مختلف زوم نمود. توجه داشته باشید که باید این کار به صورت دستی انجام شود.

لنز موتوردار (Motorized): این لنزها همانند لنزهای وریفوکال دارای دو فاصله کانونی هستند و توانایی زوم و بزرگنمایی دارند. مزیت آنها بر لنزهای وریفوکال این است که دارای موتور هستند و می توان از راه دور زاویه آنها را تغییر داد.

فروش دوربین مداربسته

یکی از مشکلات رایج در بازار فروش دوربین مدار بسته، وجود حجم زیادی از برندهای فیک و تقلبی است که انتخاب را برا مشتریان سخت کرده است. از این رو توصیه می شود برای خرید دوربین مداربسته به نمایندگی های مجاز برندهای معتبر مراجعه شود. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرید:

021-88500020

چقدر مفید بود؟ 🙂