در هنگام نصب دوربین مدار بسته به غیر از تجهیزات اصلی شامل دوربین، دستگاه ضبط و … از ادوات دیگری نیز استفاده می شود که کار نصب را آسانتر نموده و همچنین بر کیفیت پروسه نصب می افزایند. از جمله این ادوات رک دوربین مداربسته است. 

رک دوربین مداربسته چیست؟ رک ها باکس های درب داری هستند که سایر تجهیزات را در خود جای می دهند. از جمله تجهیزاتی که داخل رک قرار می گیرند می توان به دستگاه های ضبط، سوئیچ شبکه، دستگاه سرور، مودم، روتر و … اشاره نمود. وجود رک باعث می شود تا امنیت سیستم بالاتر رود. با قراردادن تجهیزات در داخل رک امکان آسیب دیدن آنها بر اثر عوامل محیطی مانند رطوبت، نفوذ مایعات، گرد و غبار و … کاهش یافته و همچنین دسترسی به تجهیزات توسط افراد متفرقه کاهش می یابد. زیرا رک ها دارای درب بوده و می توان آنها را قفل کرد.

مشاوره رایگان قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته

021-88500020

واحد اندازه گیری رک یونیت UNIT است. هر یونیت در رک برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر است.

تجهیزات Rack Mount چه تجهیزاتی هستند؟

رک ها در ابعاد و اندازه های معین و استانداردی ساخته و به بازار عرضه می شوند. عرض استاندارد در رک ها برابر با 60 سانتی متر است بنابراین تجهیزات رک مونت تجهیزاتی هستند که عرضی برابر با 60 سانتی متر داشته و به این ترتیب داخل رک جا شوند. در عین حال تجهیزاتی که عرضی کمتر از 60 سانتی متر دارند نیز رک مونت محسوب نمی شوند و برای قراردادن این تجهیزات داخل رک باید از Shelf یا سینی های جدا کننده استفاده نمود. رک ها در عمق و ارتفاع متفاوتی تولید می شوند.

اجزای رک

  1. درب رک: می تواند از نوع تمام شیشه ای و یا شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل خطر شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از آنها پیشنهاد نمی شود.
  2. فن (Fan): فن در رک نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی داشته و معمولا در سقف یا کف رک قرار داده می شود.
  3. پاور ماژول (Power Module): در واقع منقش یک چند راهی برق را ایفا کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی است.
  4. سينی(Shelf): برای جداسازی قسمت‌های مختلف در هنگام استفاده از تجهیزات با عرض کمتر از عرض رک مانند سوئیچ می‌باشند. سينی‌ها در دو نوع متحرک و ثابت بهمراه رک عرضه می‌شوند.
  5. بلنک پنل: صفحات محافظی هستند که برای جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس در جلوی رک نصب می گردند. این بلنک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  6. لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مداربسته

رک دیواری

رک های دیواری همانطور که از نامشان پیداست بر روی دیوار نصب می شوند. این نوع رک ها معمولا برای نصب تجهیزات کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. ارتفاع این رک ها اغلب برابر با 5، 6، 7 و 9 یونیت و ارتفاعی برابر با 35، 45 یا 60 سانتی متر دارند. نوعی از رک دیواری با نام کید رک با عمق 29 سانتی متر وجود دارد که از آن برای سوئیچ های کوچک استفاده می شود. استفاده از رک های با ارتفاع 9 یونیت رایج تر از سایر رک ها می باشد. درب رک های 9 یونیتی را می شود از پنل های کناری آن باز کرده و به تجهیزات دسترسی پیدا کرد. همچنین در برخی از مدل های آن امکان چرخش صد درجه وجودد ارد به نحوی که می توان آنها را چرخاند و پشت رک دسترسی پیدا کرد.

رک

رک ایستاده

عمق رک های ایستاده از رک های دیواری بیشتر است. رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده در ارتفاع 16، 21، 28، 36، 40 و 44 یونیت و با عمق 60، 80 و 100 سانتی متر تولید می شوند. از این نوع رک برای تجهیزاتی مانند سوئیچ، دستگاه سرور، Patch Panel، دستگاه UPS و …استفاده می شود. این مدل رک دارای قسمتی برای عبور کابل در قسمت بالا و پایین محفظه آن است. همچنین از هر 4 طرف آن امکان دسترسی به تجهیزات وجوددارد. جنس درب رک می تواند شیشه ای یا تلق فریم دار باشد.

رک

مشخصات رک استاندارد در دوربین مداربسته

رک ها در ابعاد متفاوتی ساخته می شوند اما متداول ترین آنها در سیستم های مداربسته، رک های 19 اینچی اند. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد IEC60297 در سیستم های کامپیوتری، مخابراتی و صوتی باشد. رکی در دوربین مداربسته استفاده می شود باید دارای ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از قسمت بالا و پایین باشد. رک مورد استفاده باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد. در رک های ایستاده باید پایه و چرخ برای جابجایی آسان وجود داشته باشد. درب رک باید قفل داشته باشد تا مانع از دسترسی افراد مختلف شود.

نصب دوربین مداربسته

کسب اطلاعات در مورد نصب دوربین مداربسته و یا سایر هزینه های خدماتی مربوط به آن می تواند چالش برانگیز باشد. لذا برای برطرف نمودن این مشکل مشتریان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید دوربین مداربسته، استعلام قیمت نصب و …با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرند:

021-88500020
5/5 - (1 امتیاز)