دوربین های آنالوگ، ابتدایی ترین نوع دوربین مداربسته بودند این دوربین ها برای ارسال سیگنال تصاویر از استانداردهای تی وی لاینی یا همان تلویزیونی شامل NTSD و PAL استفاده می کردند. به راحتی می توانستید تصاویر را بر روی دستگاه تی وی ببینید. دوربین های آنالوگ  کیفیت تصویر پایینی داشتند به نحوی که نهایتا کیفیت تصویر این دوربین ها به نیم مگاپیکسل می رسید. به همین جهت شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته به فکر ارتقا این سیستم ها افتاده و نسل جدیدی از دوربین های آنالوگ را با نام آنالوگ HD به بازار عرضه کردند.

دوربین آنالوگ HD چیست؟

دوربین آنالوگ HD نوع خاصی از دوربین مداربسته است که می تواند تصاویری با کیفیت 720 p یا یک مگاپیکسل ارائه دهد. این دوربین ها دیگر از استانداردهای تیوی لاینی برای ارسال تصاویر استفاده نمی کنند و می توان گفت مهمترین دلیل تفاوت عملکرد آنها همین تغییر نوع فرکانس خروجی آنهاست.

این تغییر فرکانس در کنار بکارگیری سیستم فشرده سازی تصاویر پیش از ارسال باعث افزایش عملکرد دوربین های آنالوگ HD می شوند. برای ترکیب دوربین های آنالوگ HD جدید در یک سیستم دوربین مدار بسته، شما باید از یک DVR HD استفاده کنید که قادر به دستیابی به پرونده های ویدیویی HD باشد.

برای آشنای با نحوه نصب دوربین مداربسته آنالوگ HD مقاله مربوط به آن را کنید.

انواع تکنولوژی آنالوگ HD

دوربین های انالوگ HD با چندین تکنولوژی متفاوت توسط شرکت های مختلف به بازار عرضه می شوند. مهمترن این تکنولوژی ها شامل HDTVI، HDCVI و AHD است. تفاوت عمده این سه مورد در نوع پردازنده و قیمت تمام شده آنها است.

جدول مقایسه انواع تکنولوژی آنالوگ HD

نوع تکنولوژی نوع چیپ کیفیت تصویر رزولوشن تصویر سازگاری با زیرساخت کواکسیال امکان کارکرد هیبریدی میزان پیچیدگی راه اندازی بیشترین طول خط بدون تقویت کننده کیفیت کابل مورد نیاز تاخیر هزینه تجهیزات
HDTVI CMOS+ISP خیلی خوب 720P/1080P زیاد بله متوسط متر500 کابل کواکسیال 5С-2V متوسط خیر کم
HDCVI CMOS+ISP خیلی خوب 720P/1080P زیاد بله متوسط متر500 کابل کواکسیال 5С-2V متوسط خیر متوسط
AHD CMOS+ISP خیلی خوب 720P/1080P زیاد بله متوسط متر500 کابل کواکسیال 5С-2V کم خیر کم

مزایای دوربین های آنالوگ HD:

  • کیفیت تصویر بالا
  • امکان ادغام در بستر سیستم های آنالوگ قدیمی
  • انتقال صدا و تصویر به صورت همزمان
  • تفاوت جزئی در قیمت نسبت به سیستم های قدیمی

نقاط ضعف دوربین آنالوگ HD:

عدم مطابقت تکنولوژی های مختلف HDCVI ،HDTVI و AHD با یکدیگر

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته و یا کسب اطلاعات در مورد نصب دوربین مداربسته می‌تواند چالش برانگیز باشد. لذا برای برطرف نمودن این مشکل مشتریان گرامی می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید، استعلام قیمت و یا نصب دوربین مداربسته با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرند:

021-88500020

5/5 - (1 امتیاز)
2024-04-03T16:38:00+04:30توسط |

ثبت ديدگاه