در هنگام تصمیم برای خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه، قبل از هر چیزی باید اطلاعات لازم در مورد تجهیزات مورد نیاز آن را به دست آورد. یکی از این تجهیزات دستگاه NVR است. در هنگام انتخاب دستگاه NVR نکاتی وجود دارند که می بایست در نظر گرفته شوند، زیرا به صورت مستقیم بر روی هزینه تمام شده سیستم تاثیرگذار خواهد بود. توصیه می شود در هنگام انتخاب دستگاه NVR به نکات اشاره شده در ادامه مطلب توجه نمائید.

تعداد کانال تصویر و تعداد کانال صدا

دستگاه های NVR یا به صورت کلی دستگاه های ضبط دارای یک سری کانال صدا و تصویر هستند که به واسطه آنها سیگنال های صدا و تصویر را دریافت می کنند. دستگاه های NVR با تعداد کانال تصویر معینی تولید می شوند که معمولا شامل دستگاه های 4، 8، 16 و 32 کاناله هستند.

ورودی دریافت صدا در برخی از برندهای دوربین مداربسته وجود دارد. اما چنانچه دستگاه NVRای انتخاب می کنید که فاقد ورودی صدا است، می توانید به صورت جداگانه میکروفن خریداری کرده و یا از دوربین هایی استفاده کنید که دارای میکروفن داخلی هستند.

ظرفیت هارد دیسک

دستگاه ضبط NVR یا به صورت کلی دستگاه های ضبط دارای حافظه داخلی نیستند و باید به صورت جداگانه فضای ذخیره سازی بر روی آنها نصب نمود. این فضای ذخیره سازی همان هاردهای اکسترنال هستند که می توانید آنها را به صورت جداگانه تهیه نموده و بر روی دستگاه NVR خود نصب کنید.

هاردهای اکسترنال نیز در برندهای مختلفی در دسترس هستند. برای مثال مارک Western Digital دارای هارددیسک هایی مختص سیستم های مداربسته است که با نام Surveillance Series خوانده شده و دارای رنگ بندی بنفش هستند. هر کدام از دستگاه های NVR تا تعداد مشخصی از هارد را پشتیبانی می کنند.

کابل شبکه و برق

یکی از تکنولوژی های بکار رفته در برخی از مدل های دستگاه NVR تکنولوژی POE است. در این تکنولوژی جریان برق را می توان به واسطه کابل های شبکه و همزمان با سیگنال تصویر منتقل نمود. بدین ترتیب اگر NVR شما از نوع POE باشد دیگر نیازی نیست تا برای هر دوربین به صورت جداگانه کابل کشی برق انجام شود.

بدین صورت که می توان در هنگام نصب دوربین مداربسته، تمامی دوربین ها را توسط کابل شبکه به دستگاه NVR رساند و برق آنها را از طریق دستگاه NVR تامین نمود. در برخی از مدل های دستگاه NVR معمولا چند کانال تصویر آنها از نوع POE است.

مصرف پهنای باند

یکی از مباحث مهم در دستگاه NVR، پهنای باند ورودی آن است. هر دستگاه NVR دارای یک پهنای باند ورودی مشخص است. میزان پهنای باند ظرفیت انتقال اطلاعات را مشخص می کند. هرچه پهنای باند دستگاه NVR بیشتر باشد تعداد دوربین بیشتری را ساپورت کرده و اطلاعات بیشتری قابل انتقال خواهد بود.

عواملی وجود دارند که بر مصرف پهنای باند تاثیرگذار اند، از جمله رزولوشن تصاویر که هرچه بیشتر باشد پهنای باند بیشتری را اشغال خواهند نمود. به صورت کلی در هنگام انتخاب دستگاه NVR باید به تعداد دوربین ها و میزان پهنای باندی که مصرف می کنند، توجه نمود تا مطابق با پهنای باند ورودی دستگاه NVR باشد.

سوالات متداول دوربین مداربسته

تخفیف دوربین هایک ویژن و سایر لوازم هایک ویژن بسته به مدل هر دوربین فرق می کند.

جهت اطلاع از میزان تخفیف هر محصول با شماره 88500020-021 تماس بگیرین تا کارشناسان ما شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

تجهیزات دوربین مدارسته شامل دوربین ، دستگاه دی وی آر و کابل های رابط می باشد. شرکت MCCTV ارائه دهنده تمام تجهیزات دوربین مدار بسته می باشد.

اندازه ی لنز دوربین مداربسته معمولا بین 2.8، 3.6، 4، 6، 8، 12 و 16 میلی متر می تواند باشد؛ که به نسبت مکانی که دوربین در آنجا کار گذاشته می شود و میدان دیدی که برای دوربین مورد نظر است، این لنز ها انتخاب می شود.

بله بستگی به نوع دوربین دارد. برخی از دوربین ها با داشتن قابلیت IR و EIR می تواند در شرایط تاریک و نور کم نیز تصاویر با کیفیت بالا ذخیره و ضبط نماید.

  1. می توانید در داخل کاور دوربین ازسنسورهای لرزشی استفاده نمایید و سنسور را به یک سیستم حفاظتی مثل آژیر متصل کنید.
  2. راه دیگر اینکه، از میکرو سویچ های مخصوص در زیر پایه دوربین و همچنین کاور دوربین مداربسته استفاده نمایید تا به محض باز شدن درب کاور و یا شل کردن پیچ پایه دوربین مداربسته، آژیر امنیتی به صدا دربیاید.
  3. همچنین می توان از مدار لوپ در داخل پایه و کاوردوربین مداربسته استفاده نمود تا در صورت قطعی سیم لوپ آلارم به صدا دربیاد.
  4. استفاده از سنسور مایکرو ویو.این سنسور طوری عمل می کند که به محض نزدیک شدن سارق به دوربین مداربسته آلارم می زند.

تعداد روزهای نگهداری تصاویر ضبط شده بستگی به موارد زیر دارد:

  1. فضای هارد دیسک DVR چقدر است.
  2. از کدام روش فشرده سازی ویدئو (MPEG، MJPEG، موجک، h.264، و غیره) برای ذخیره تصاویر استفاده می شود.
  3. نرخ فشرده سازی ویدئو – Kbps چقدر است.
  4. تعداد فریم در ثانیه در هر دوربین چه مقدار است.
  5. رزولوشن فریم های ضبط شده (۹۶۰*۱۰۸۰ ، ۹۶۰*۷۲۰ و غیره)چقدر  می باشد.
  6. آیا ویدئو تمام وقت و یا فقط در تشخیص حرکت ضبط شده است.
  7. چه تعداد دوربین در حال ضبط تصاویر است؟

با توجه به موارد بالا میزان ذخیره سازی در هر هارد متفاوت می باشد.

در صورت نبود باتری پشتیبان یا همان یو پی اس(UPS)،  دوربین های امنیتی در صورت قطع ناگهانی برق، خاموش می شوند.

البته این را هم بدانید، در هنگام قطع برق تمامی تنظیمات قبلی و یا فیلم های ضبط شده ذخیره می شود و اطلاعات از بین نمی روند، اما DVR های امنیتی شما و یا دستگاه ضبط قادر به ضبط ویدئو از دوربین های شما در طول قطع برق نیستند. بنابراین شما رویدادهای حساسی که ممکن است در هنگام قطعی برق رخ دهد را از دست می دهید.

اما در صورت پشتیبانی سیستم دوربین های مداربسته، توسط یو پی اس، سیستم های شما این توانایی را دارد که در هنگام  قطعی برق تصاویر را ضبط کند و دچار هیچ مشکلی نشود. بنابراین شرکت MCCTV توصیه می کند حتما در سیستم امنیتی خود از یو پی اس استفاده نمایید.

خیر، شما می توانید با هر مانیتور و کامپیوتری  تصاویر را مشاهده کنید.

شما می توانید، یک فلش به دستگاه متصل کنید. سپس وارد منوی دستگاه شوید و روی پشتیبان (Backup) کلیک نمایید. کانال های مورد نظر و تاریخ و ساعت را انتخاب کنید. در قسمت Format نیز نوع فایل را انتخاب کنید و در پایان روی شروع پشتیبان (Start Backup) کلیک کنید.

برای این کار باید تنظیمات مربوط به ایمیل در دستگاه را انجام داد. در قسمت تشخیص حرکت گزینه ارسال ایمیل و عکس را فعال کنید، سپس در تلگرام خود، Gmail Bot و ایمیل دریافت کننده آن را فعال نمایید.

به دلیل تعیین نوع پوشش دوربین ها و تنظیم نور مناسب آنها در محیط های مختلف به طور کلی دوربین ها را به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم بندی می شوند. بنابراین در فضای خارجی حتما باید از دوربین ( out door ) استفاده شود.

جهت مشاوره و آگاهی از نوع و خرید دوربین مداربسته مورد نیاز با توجه به نوع کاربری و موقعیت مکانی، می توانید با همکاران ما به شماره 88500020-021 تماس بگیرید.

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته و یا کسب اطلاعات در مورد قیمت فروش و نصب دوربین مداربسته می‌تواند چالش برانگیز باشد. لذا برای برطرف نمودن این مشکل مشتریان گرامی می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید، استعلام قیمت و یا نصب دوربین مداربسته با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرند:

021-88500020

چقدر مفید بود؟ 🙂