در بازار دوربین مداربسته نیز مانند سایر کالاها شاهد برندهای مختلف با مدل ها و امکانات مختلفی هستیم. مشتریان در زمان خرید هر محصولی به جستجوی برندهای آن محصول و کسب اطلاع از کیفیت و چگونگی آنها می پردازند. با این حال در مرحله عمل و زمانی که قصد خرید دارند با برندهای جدید و قیمت های پایین و ظاهر و امکانات فریبنده مواجه می شوند. چگونه می توان دوربین مداربسته متفرقه یا تقلبی را از دوربین اصلی تشخیص داد تا متحمل زیان نشویم. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  1. چرا نباید دوربین مداربسته متفرقه خرید و خرید آن چه اشکالی دارد؟
  2. خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت
  3. نحوه تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی
  4. برند و شناسایی دوربین متفرقه از اصلی
  5. لیست برندهای اصلی و معتبر دوربین مداربسته
  6. معایب خرید دوربین مداربسته متفرقه
  7. برندهای متفرقه را توصیه و معرفی نمی کنیم

1. چرا نباید دوربین مداربسته متفرقه خرید و خرید آن چه اشکالی دارد؟

برای خرید محصولات متفرقه اشکال و منع خاصی وجود ندارد و شما می توانید از محصولات و کالاهای متفرقه خرید کنید. اما موضوعی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا به اندازه هزینه ای که برای خرید آنها پرداخت می شود، مفید هستند یا خیر؟ چرا باید توانایی تشخیص دوربین متفرقه از دوربین اصلی را داشته باشیم؟ اولین و مهمترین دلیل، پیشگیری از ضرر و زیان های مالی و زمانی است. اگر چه در برخی مواقع استفاده از دوربین های متفرقه خسارت های دیگری نیز ممکن است ایجاد کنند.

این محصولات هم می توانند از کیفیت خوبی برخوردار باشند به عبارت دیگر لزوماً دوربین های OEM دوربین های بی کیفیتی نیستند. اما 95 درصد از دوربین های Nonam و OEM از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. دوربین های مداربسته از برندهای متفرقه در بازار به دوربین های Noname و OEM شناخته می شوند. گاهی دوربین مداربسته اصلی نیز ممکن است با برند دیگری وارد بازار شوند. اغلب در جهت منافع مالی چنین سفارشاتی صورت می گیرد و نفعی برای مشتریان ندارد. این محصولات اگر چه ساخت کمپانی معتبر و از برند اصلی هستند اما به نام و برند ساختگی وارد بازار شده اند و خدمات برند اصلی برای آنها ارائه نمی شود.

2. خرید دوربین مداربسته ارزان قیمت

با وجو اینکه تمایل افراد به سمت خرید محصولات با کیفیت است اما از تاثیر قیمت در تصمیم گیری آنها نباید غافل شد. تمایل افراد به سمت خرید ارزان قیمت نیز زیاد است. همین امر موجب شده است سودجویان با ارائه اطلاعات اشتباه در ارتباط با کالای خود زمینه کلاه برداری از مشتری را فراهم کنند. این موضوع فروش های پر سودتری را برای سودجویان به دنبال داشته است. برند متفرقه به برندهایی که فاقد اعتبار جهانی و شهرت باشند گفته می شود. البته این برندها یا توسط وارد کننده وارد بازار ایران شده است و یا در کشور ایجاد شده اند.

ویژگی بارز دوربین های مداربسته متفرقه قیمت آنهاست البته به این مفهوم نیست که هر دوربین ارزان قیمتی دوربین از برند متفرقه است. با این توضیح، چطور باید شناسایی و تشخیص دوربین متفرقه از دوربین اصلی انجام شود.

3. نحوه تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی

هر چه قدر روش های کلاه برداری پیشرفت داشته باشند، اما می توان به روش های ساده ای دست آنها را خواند. در این بخش ساده ترین روش شناسایی و تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی را با ذکر مثال شرح می دهیم:

یکی از راحت ترین و در دسترس ترین روش شناسایی دوربین متفرقه از اصل کمک گرفتن از اینترنت و تحقیق اینترنتی است. نکته مهم این است که در گذشته اغلب برندهای اصلی دارای وب سایت بودند و کمتر برند متفرقه ای دارای سایت بود. رفته رفته شرکت های ایجاد کننده برند های متفرقه نیز اقدام به ایجاد وبسایت کردند تا خود را معتبر مطرح کنند. در نتیجه تنها رسیدن به سایت آن محصول کافی نیست.

بررسی مدل دوربین مداربسته در موتورهای جستجو یکی از بهترین روش های تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی است. به این ترتیب که مدل دوربین موردنظر را در موتور جستجویی مانند گوگل سرچ می کنید و نتایج را مورد بررسی قرار می دهید:

  • M5013 ( از محصولات کمپانی اکسیس AXIS است که بزرگترین تولید کننده دوربین های شبکه جهان محسوب می شود.)
  • SNV-6013 ( از محصولات شرکت سامسونگ Samsung یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان)
  • WV-SW155 (یکی از محصولات شرکت پاناسونیک Panasonic از بزرگترین تولید کنندگان دوربین مداربسته جهان)
  • DS-2CD2020I ( از محصولات کمپانی هایک ویژن Hikvision بزرگترین تولید کننده دوربین مداربسته جهان)

با بررسی نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد که هر مدل از دوربین از این برندهای معتبر و اصلی دارای کاتالوگ، مشخصات، تصاویر و ویدئوهای مرتبط هستند. این موضوع می تواند اعتبار سراسری و جهانی این برندها را اثبات کند.

4. برند و شناسایی دوربین متفرقه از اصلی

روش دیگر برای تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی این است که برند دوربین مورد نظر را چک کنید. آیا کالا و دوربین مداربسته ای که انتخاب کرده اید در لیست برندهای برتر دوربین مداربسته قرار دارد یا خیر. برای دسترسی به این لیست می توانید مقاله 10 برند برتر دوربین مدار بسته را مطالعه کنید.

همچنین اگر در لیست 10 برند برتر دوربین آن را نیافتید می توانید در لیست زیر برند دوربین مداربسته خود را چک نمایید. این لیست شامل تمام برندهای معتبر جهانی نیست اما تمام برندهای ذکر شده در آن از برندها و تولید کنندگان معتبر هستند. در صورت نیاز به کمک و مشاوره قبل از خرید دوربین مداربسته می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. متخصصین این امر شما را در راستای خریدی مناسب و به صرفه به صورت رایگان راهنمایی خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید

021-88500020

5. لیست برندهای اصلی و معتبر دوربین مداربسته

برند دوربین مدار بسته

توضیحات:

1.اکسیس (Axis): اکسیس یک شرکت سوئدی است که به صورت تخصصی در زمینه تولید محصولات مداربسته شبکه و نرم افزارهای مرتبط با آن فعالیت می کند.
2.سامسونگ (Samsung): سامسونگ تکوین یک شرکت از مجموعه شرکت های سامسونگ است و یکی از شناخته شده ترین کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته و تجهیزات وابسته در ایران است.
3.هایکویژن  (Hikvision): هایک ویژن یک شرکت چینی بزرگ است که در سالهای اخیر جایگاه بزرگترین تولید کننده تجیهزات مداربسته از آن خود کرده است.
4.هایلوک (Hilook): هایلوک برندی معتبر در زمینه دوربین و تجهیزات مداربسته و زیر مجموعه ای از برند هایک ویژن است. با وجود جدید بودن این برند، طرفداران زیادی در بازار مداربسته پیدا کرده است.
5.پاناسونیک (Panasonic): پاناسونیک سکیوریتی یکی از زیر مجموعه های شرکت پاناسونیک که در زمینه تولید تجهیزات امنیتی و مداربسته فعالیت می کند.

برند دوربین مدار بسته

توضیحات:

6.بوش (Bosch): بوش سکیوریتی یکی از زیر مجموعه های شرکت بوش که زمینه تولید سیستم های امنیتی فعالیت دارد.
7.یونی ویو (Uni View):

دومین تولید کننده بزرگ کشور چین در زمینه سیستم های نظارت تصویری پیشرفته و تحت شبکه است.

8.یونی آرک (Uniarch):

یونی آرک برندی معتبر در زمینه دوربین و تجهیزات مداربسته تحت شبکه و زیر مجموعه برند یونی ویو است.

9.سی ان بی (CNB):

بی (CNB): سی ان بی یک شرکت کره ایست که آن هم در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت می کند. این شرکت از گذشته در ایران مشهور بوده است. محصولات این شرکت شامل دوربین های مداربسته آنالوگ و شبکه و تجهیزات جانبی می شود.

10.ویووتک (Vivotek):

ویووتک یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید دوربین های مداربسته تحت شبکه فعالیت می کند.

برند دوربین مدار بسته

توضیحات:

11.ژئو ویژن   (GeoVision): ژئوویژن یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید دوربین های مداربسته تحت شبکه فعالیت می کند.
12.داهوآ (Dahua):

شرکت داهوآ شرکت چینی است که در زمینه تولید سیستم های مداربسته فعالیت می کند.

13.موبتیکس (MOBOTIX):

موبتیکس یک شرکت آلمانی است که در زمینه تولید سیستم های امنیتی و مداربسته تحت شبکه فعالیت می کند.

14.اویژیلون (AVIGILON): بی (CNB):

اویژیلون یک شرکت کانادایی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته شبکه فعالیت می کند.

15.گویتبروک (GEUTEBRUCK):

گویتبروک یک شرکت آلمانی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت می کند.

16.نو (NUUO):

ژئوویژن یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید دوربین های مداربسته تحت شبکه فعالیت می کند.

برند دوربین مدار بسته

توضیحات:

17.سونی (Sony): سونی یک شرکت ژاپنی است که بیشتر به واسطه محصولات الکترونیکی در جهان شناخته می شود.
18.زیمنس (Siemens):

زیمنس یک شرکت آلمانی است که در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی فعالیت می کند.

19.هیترون (Hitron):

هیترون یک شرکت کره ایست که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت می کند.

20.اوپتکس (OPTEX):

اوپتکس یک شرکت ژاپنی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت می کند.

21. ای وی تک   (AVTECH):

ای وی تک یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت می کند.

22.اورفوکس (EVERFOCUS):

اورفوکس یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید تجیهزات مداربسته فعالیت دارد.

برند دوربین مدار بسته

توضیحات:

23. اچ دی پرو (HDPRO): اچ دی پرو یک شرکت کره ایست که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت دارد.
24.دایناکالر (DYNACOLOR):

دایناکالر یک شرکت تایوانی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته تحت شبکه و نرم افزارهای مرتبط فعالیت دارد.

25. مایلستون (MILESTONE):

مایل استون یک شرکت دانمارکی است که به طور تخصصی در زمینه تولید نرم افزارهای نظارتی و حفاظتی مرتبط با سیستم های مداربسته فعالیت دارد.

26. وایکان (VICON):

ویکان یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته و حفاظتی فعالیت دارد.

27. دالمایر (Dallmeier):

دالمایر یک شرکت آلمانی است که در زمینه تولید تجهیزات مداربسته فعالیت می کند.

6. معایب خرید دوربین مداربسته متفرقه

خرید کالا با هر کیفیتی مسائلی را در پی دارد به عنوان مثال کالاهای لوکس پرداخت هزینه های بالاتری را به همراه دارد. در خرید دوربین های مداربسته متفرقه نیز موضوعاتی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. به این ترتیب برای تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی و کاهش ضرر و زیان اقدام نمایید.

  1. به علت ناشناس بودن برندهای متفرقه، امکان استعلام کیفیت یا قیمت این نوع دوربین های مداربسته تقریبا غیر ممکن است. در نتیجه شرایط برای کلاه برداری مساعدتر است.
  2. پرداخت هزینه بالا برای خرید دوربین متفرقه به جای دوربین اصلی اتفاقی است که رخ می دهد. در صورتی که می توانید این محصولات را با کمی تحقیق به قیمتی بسیار ارزان تر خریداری کنید.
  3. اغلب دوربین های متفرقه فاقد پشتیبانی فنی هستند. حتی ممکن است دوربین مداربسته مورد نظر دارای گارانتی نیز باشد، اما هیچ گونه خدمات و پشتیبانی فنی از جمله ارائه نرم افزارهای به روز شده، اطلاعات نصب و عیب یابی و … برای شما در دسترس نیست.
  4. ممکن است محصولات و دوربین های مداربسته متفرقه در ظاهر به خوبی کار کنند. اما معمولا دارای اشکالات و نقص های امنیتی و نرم افزاری هستند. این اشکالات جدی بوده و استفاده از آنها برای کاربری های حساس به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
  5. اعتبار شرکت های گارانتی کننده محصولات متفرقه معمولا کم است. بنابراین بی اعتبار شدن گارانتی این دوربین های متفرقه نیز بسیار بالاتر است.

7. برندهای متفرقه را توصیه و معرفی نمی کنیم

چرا برندهای متفرقه را معرفی نمی کنیم و به روش های مختلف تشخیص دوربین مداربسته متفرقه از اصلی پرداختیم؟ از آنجایی که برندهای متفرقه دایره وسیعی یافته اند و کنترل آن بسیار مشکل است. هرگز نمی توان برندی از آنها را به عنوان محصول با کیفیت به مشتریان معرفی نمود. این بازار گاهاً از یک برند متفرقه فقط یک بار استقبال می کند و دیگر محصولات آن برند یافت نخواهد شد. بهترین ابزار برای دفاع از حقوق مصرف کننده مطلع کردن آنهاست. با افزایش اطلاعات و بالا رفتن سطح آگاهی مشتریان بازار این نوع محصولات و تجهیزات مداربسته به سمت عادلانه تر شدن قدم بر خواهد داشت.

خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته و یا کسب اطلاعات در مورد نصب دوربین مدار بسته می‌تواند چالش برانگیز باشد. لذا برای برطرف نمودن این مشکل مشتریان گرامی می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید، استعلام قیمت و یا نصب دوربین مداربسته با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرند:

021-88500020

2/5 - (2 امتیاز)