یکی از مراحل نصب دوربین مداربسته، انجام تنظیمات دستگاه ضبط DVR است. این تنظیمات شامل مراحلی همچون اضافه کردن دوربین های IP موجود در شبکه (دستگاه DVR امکان پشتیبانی از دوربین های آی پی را دارد)، تنظیمات مربوط به DDNS، GATEWAY و … است. لازم به ذکر است که این مطلب ارتباطی به نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته نداشته و تنها مربوط به تنظیمات اولیه دستگاه DVR است. مراحل تنظیم دستگاه DVR تقریبا در برندهای محتلف دارای مراحل مشابهی است، ما در این آموزش تنظیمات دستگاه DVR هایک ویژن را در نظر گرفتیم. در ادامه برای آشنایی با مراحل فوق با ما همراه باشید.

آموزش تنظیمات دستگاه دی وی آر

1. پس از اینکه کار نصب دوربین مدار بسته به پایان رسید سیستم خود را روشن کنید. چنانچه دستگاه دی وی آر شما به مانیتور متصل باشد می توانید صفحه زیر را مشاهده کنید. در این قسمت باید رمز دلخواه خود را بسازید و وارد شوید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

2. در صفحه بعد چنانچه فلش مموری را به دستگاه DVR خود متصل کرده باشید آن را نمایش می دهد. با استفاده از فلش مموری می توانید در این بخش از رمز خود پشتیبان گیری کنید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

3. در مرحله بعد می توانید برای رمز دستگاه از الگو یا Pattern استفاده کنید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

4. در مرحله بعد زبان دستگاه خود را انتخاب کنید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

5. در مرحله بعدی باید تیک پیغام ظاهر شده را بردارید زیرا در غیر این صورت هر بار که دستگاه را روشن و خاموش کنید این مراحل تکرار می شوند.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

6. در مرحله بعد تنظیمات مربوط به تاریخ و زمان را انجام دهید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

7. بهتر است تیک گزینه DHCP را برداشته و تنظیمات IP را به صورت دستی وارد کنید. اعداد وارد شده را می توانید مطابق زیر وارد نمائید.  لازم به ذکر است که در قسمت Default Gateway باید IP مودم خود را وارد کنید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

8. در این قسمت فعلا تغییری انجام نداده و گزینه بعدی را بزنید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

9. قسمت بعدی مربوط به تنظیمات پورت های دستگاه است. در این قسمت نیز فعلا تغییراتی انجام نداده و به مرحله بعد بروید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

10. اگر از قبل هارددیسکی بر روی دستگاه ضبط خود نصب کرده باشید در این قسمت نمایش داده می شود. برای فعال کردن آن تیک آن را بزنید. چنانچه بر روی گزینه مقداردهی اولیه کلیک کنید هارددیسک شما فرمت می شود.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

11. همانطور که گفتیم دستگاه های DVR می توانند از دوربین های تحت شبکه نیز پشتیبانی کنند. در این قسمت چنانچه دوربین IP در سیستم شما موجود باشد می توانید آن را ببینید و با زدن تیک آن، آن را فعال کنید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

12. در قسمت آخر می توانید نوع ضبط را بر روی تشخیص حرکت قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این گزینه به مطلب قابلیت تشخیص حرکت در دوربین مداربسته چیست؟ مراجعه نمائید.

تنظیمات ضبط دستگاه DVR

مطالب پیشنهادی مخاطبان:

نصب دوربین مداربسته

کسب اطلاعات در مورد قیمت خرید و نصب دوربین مدار بسته و یا سایر هزینه های خدماتی مربوط به آن می تواند چالش برانگیز باشد. لذا برای برطرف نمودن این مشکل مشتریان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره رایگان جهت خرید دوربین مدار بسته، استعلام قیمت نصب و …با شماره زیر با کارشناسان ما تماس بگیرند:

021-88500020
5/5 - (2 امتیاز)